[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Det er kursets formål, at den studerende lærer at relatere teoretiske og metodologiske overvejelser til forskningspraksis ved at arbejde dybdegående med enkelte metoder via anvendelse i analytisk praksis. Målet er, at den studerende opnår kompetence til kritisk at generere, behandle og analysere data ved at bruge udvalgte kvalitative og kvantitative forskningsmetoder i relation til et specifikt undersøgelsesfelt.
Introduktion til projektarbejdsformen, udvælgelse og afgrænsning af undersøgelsesfelt og problemformulering
Datagenerering og databehandling i forhold til konkrete metoder
Fortolkning og validering i forhold til konkrete projekter
Repræsentation og formidling af forskningsresultater
Ved kursets afslutning forventes den studerende at kunne
Kursets tilrettelæggelse forudsætter, at den studerende har kendskab til grundlæggende kvalitative og kvantitative forskningsmetoder og analysestrategier i humanistisk og samfundsvidenskabelig idrætsforskning.
7 seminarer a 3 lektioner, der indeholder varierende omfang af oplæg fra underviser, oplæg fra studerende og praktiske metodeøvelser.
Ib Andersen (2002): Den skinbarlige virkelighed
Yderligere litteratur meddeles ved opslag.
Ordinær eksamen efter 2. kvarter. Reeksamen efter 4. kvarter
Hjemmeopgave på maksimalt 10 sider
Udarbejdelse af en hjemmeopgave over gennemført projekt i det udvalgte undersøgelsesfelt. Rapportens omfang er maks. 10 sider. (+ 5 sider pr. studerende, hvis der arbejdes i grupper). Karakteren er individuel, efter 7-trinsskalaen-skalaen og under medvirken af ekstern censor.