[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Målet med kurset er, at den studerende tilegner sig viden og alsidige færdigheder inden for de to boldspil med særlig henblik på at kunne koble den teoretiske viden til de to discipliners praksisfelter. I tilknytning hertil er det et mål, at give den studerende viden om og erfaringer med læringsteorier og pædagogiske metoder og principper i relation til undervisning i boldspil.
Der er mødepligt til de praktisk-teoretiske lektioner.
For at kunne blive indstillet til eksamen i faget skal den studerende endvidere have godkendt deltagelse i en synopsis med tilhørende undervisningspraksis.
Med udgangspunkt i de to boldspils særlige kendetegn og muligheder arbejdes med tekniske, taktiske, fysiske og sociale aspekter.
Gennem øvelser og spil lægges vægt på tilegnelse af tekniske og taktiske egenfærdigheder. I forbindelse med udarbejdelse af synopser til studenterundervisning lægges vægt på en fagligt-pædagogisk tilrettelagt undervisning.
Når kurset er færdigt, forventes den studerende at kunne
2 x 2½ praktisk-teoretiske lektioner pr. uge i 2x7 uger.
Kompendium til volleyball
Bangsbo, Jens og Peitersen, Birger: Fodbold. Studenterkompendiet. 2004
Ordinær eksamen efter 2. kvarter. Reeksamen efter 4. kvarter.
Bacheloruddannelsen i Idræt
Sidefag i Idræt
Praktisk eksamen i volleyball og fodbold.
Skriftlig 2-timers eksamen uden hjælpemidler.
Intern censur
7-trinsskalaen
Der gives en samlet karakter, hvor delkarakteren i hvert af de to boldspil vægtes med hver 25% af den samlede karakter, og d en skriftlige eksamen vægter 50 %. Det er en forudsætning for at kunne bestå faget, at såvel den teoretiske del som den praktiske del i begge discipliner bestås.