[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
De studerende skal opnå kvalifikationer i form af viden, forståelse og færdigheder inden for følgende områder:
Gennem arbejdet med den faglige substans skal de studerende erhverve sig følgende faglige kompetencer:
Målet er at fokusere på udviklingen af grænseflader, det være sig i forbindelse med Flash og anden multimedieprogrammering, eller websider med tilhørende scripting. De studerende får igennem kurset et indblik i processen omkring udvikling af moderne websider og herigennem de nødvendige værktøjer til at kunne planlægge og udføre konstruktionen af sådanne. Specifikt vil kurset beskæftige sig med HTML, PHP- og/eller Flashprogrammering.
Ved bedømmelsen af prøvepræstationen vil der blive lagt vægt på i hvor høj grad den studerende
Prøven kan aflægges på én af to måder:
a) Under forudsætning af aktiv, regelmæssig og tilfredsstillende deltagelse i undervisningen (75% tilstedevær samt godkendt aflevering af obligatoriske opgaver) er prøven en mundtlig prøve og består i diskussion af et mindre program, den studerende selv har udarbejdet. Prøven afvikles midtvejs i
semestret (5. kvarter).
Prøveform:
Mundtlig prøve.
Forberedelsestid:
ingen
Hjælpemidler:
Alle
Varighed:
30 minutter inkl. censur
Censur og bedømmelse:
Intern censur, 7-skala.
Vægtning:
5 ECTS
b) Prøven er en bunden skriftlig opgave og en mundtlig prøve. Den skriftlige opgave består i udarbejdelse af et program til løsning af en af eksaminator specificeret opgave. Den mundtlige eksamen er en efterfølgende diskussion og modificering af den studerendes løsning. Der foretages en
helhedsvurdering af den skriftlige opgave og den mundtlige eksamen.
Prøven afvikles midtvejs i semestret (5. kvarter).
Prøveform:
Bunden skriftlig opgave og en mundtlig prøve
Hjælpemidler:
Alle
Varighed:
Der gives 4 uger til besvarelsen, 30 minutter inkl. censur til den mundtlige prøve.
Censur og bedømmelse:
Intern censur, 7-skala.
Vægtning:
5 ECTS
Undervisning og eksamination varetages af Det Naturvidenskabelige Fakultet.