Vær opmærksom på at dette website indeholder et arkiv med historiske data. Det aktuelle kursuskatalog findes på kursuskatalog.au.dk

AU kursuskatalog arkiv

[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]

ENG: Projektemne: Key Themes in English Language Teaching and Learning (ba) ( efterår 2007 - 15 ECTS )

Rammer for udbud

  • Uddannelsessprog: (se under Undervisnings- og arbejdsform)
  • Niveau: Bachelor
  • Semester/kvarter: 5. semester
  • Timer per uge:
  • Deltagerbegrænsning: 18
  • Undervisningssted: Århus
  • Hovedområde: Det Humanistiske Fakultet
  • Udbud ID: 9570

Formål

Ved bedømmelsen af prøvepræstationen vil der blive lagt vægt på, i hvor høj grad den studerende

  demonstrerer grundigt kendskab til det valgte emne, dets litteratur, teorier og problemstillinger.

  viser færdighed i selvstændig litteratursøgning, formulering af en problemstilling, udvælgelse af relevant stof og disponering af stoffet.

  bruger relevante fagbegreber, -teorier og -terminologier.

  anvender relevante analytiske metoder.

  producerer selvstændigt skriftligt arbejde om emnet.

  vi ser færdighed i at formidle emnet klart og sammenhængende.

Indhold

This course presents a number of issues which currently concern teachers, course writers and language teaching planners. The themes we will explore will probably include:

 

  • the teaching of language for communicative purposes
  • the ways in which we believe people acquire language in the classroom
  • the importance of vocabulary
  • learner independence and learning strategies
  • teaching and learning grammar
  • 'receptive' and 'productive' language skills
  • differences between learners

 

These are very big themes, and the course will provide a basic introduction to each. Students will each choose one theme to pursue for their Bachelor project, and will either review recent research articles on that theme or discuss published teaching materials in relation to their chosen topic (or a combination of the two).

Faglige forudsætninger

Den studerende kan først indstille sig til prøven i bachelorprojektet, når samtlige andre prøver på de to første år af bacheloruddannelsen er bestået.

Underviser

Tim Caudery

Undervisnings- og arbejdsform

Den første del af semesteret består af emneundervisning, der foregår på hold, hvor centrale dele af et specifikt emneområde gennemgås. I løbet af emneundervisningen forventes den studerende at arbejde med skriftlige opgaver og/eller mundtlige fremstillinger, individuelt og sammen med andre. I samarbejde med underviseren udvælger den studerende et særligt aspekt af emneområdet som sit projektemne. Den sidste del af semestret består af individuelt arbejde med informationssøgning og udformning af det valgte projekt, med underviseren som vejleder.

Engelsk

Litteratur

 

Bedømmelse

Fri hjemmeopgave