SPA: Virksomhedskommunikation (ka) ( efterår 2007 - 10 ECTS )
Rammer for udbud
-
Uddannelsessprog:
(se under Undervisnings- og arbejdsform)
-
Niveau:
Kandidat
-
Semester/kvarter:
5.semester
-
Timer per uge:
2
-
Deltagerbegrænsning:
-
Undervisningssted:
Århus
-
Hovedområde:
Det Humanistiske Fakultet
-
Udbud ID:
10430
Formål
Indhold
Kommunikation er blevet et kerneområde for virksomheder som et svar på de kontinuerlige ændringer inden for rammerne af globaliseringsprocesserne. Kommunikationen er en del af den enkelte virksomhed og på den måde den tilpaser sig omgivelserne på. Ud fra en humanistisk tilgang til analysen af virksomheder er det derfor væsentligt at fokusere på såvel den interne som den eksterne tilpasning. Dette kursus dække begge disse processer ved at analysere den interne kommunikation (kommunikationskanaler og -måder) og den eksterne kommunikation (stakeholders, identitet, image, branding og kulturel kontekst). Disse kommunikative processer opfattes som dynamiske, og vi vil således også analysere virksomheden som en "lærende organisation", der til stadighed tilpasser sig de eksterne omgivelser og konstant udvikler sin evne til at ændre og forbedre sig gennem individuel og kollektiv læring. Endelig vil fokus rettes mod internettet som en effektiv ressource til kommunikation og mod de kommunikationsstrategier, der udvikles inden for dette felt.
Faglige forudsætninger
Underviser
Nicolaas Mouton
Undervisnings- og arbejdsform
Dansk
Litteratur
Anbefalet litteratur vil blive meddelt ved kursets begyndelse
Bedømmelse
afhængig af den enkelte eksamensdisciplin