[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Deltagerne vil efter kurset have et grundlag for at forstå emner som Strategi, Organisation, Ledelse, og Markedsføring.
Intet
" Mission, vision, strategi og Core values " Analyse af eksterne strategifaktorer " Supply chain Management " Customer Relation Management " Forretningsmodeller " De 4 P'er .
Deltagerne skal ved afslutningen af kurset kunne:
Faget er tilrettelagt således, at de studerende efter at have deltaget aktivt i undervisnings-aktiviteterne kan beskrive en virksomheds interessenter, udvalgte driftsøkonomiske funktioner samt virksomhedens relationer til omverdenen. Læringsmålene omfatter bla.: " at sammenfatte begreberne mission, vision og strategi " at beskrive alternative organisationsformer " at anvende analyseværktøjer som Porters five forces, PEST og Boston " at referere forskellige ledelsesformer og motivationsteorier " at gengive punkter i en markedsbeskrivelse " at beskrive mulige punkter i en markedsføringsplan " at gengive vigtige driftsøkonomiske begreber Efter endt undervisning skal de studerende på et overordnet plan kunne formidle driftsøkonomiske problemstillinger, herunder relatere egne iagttagelser fra en virksomhed til det gennemgåede stofområde.
Ingen
Preben Parkegaard
Forelæsninger
" Strategi i vindervirksomheder" Jørgen Lægaard
" Strategi i vindervirksomheder" Jørgen Lægaard
http://www.aula.au.dk/courses/DAIMITEST/
Datalogisk Institut
Bacheloruddannelsen i it
Projekt med mundtlig eksamen
7-skala, intern censur