[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Deltagerne vil efter kurset have indsigt i perspektiver på menneskelig brug af interaktive teknologier i forskellige kontekster, og praktisk erfaring med kvalitative undersøgelser af interaktive teknologier i brug. Kursets arbejdsform vil også træne deltagernes evne til at formidle og kommunikere faglige problemstillinger, og til at læse og forstå videnskabelige artikler.
Et antal obligatoriske delopgaver
Kurset omhandler forståelses-orienterede perspektiver på menneske-maskine interaktion. Kurset fokuserer på interaktive teknologiers rolle i brug, især mediering i arbejds- og andre sammenhænge. Der lægges vægt på empiriske studier af interaktion i specifikke brugssammenhænge og på stærke teoretiske, kontekstorienterede perspektiver. Kurset vil berøre metodiske spørgsmål vedrørende tilvejebringelse af design-orienteret viden om brugergrænseflader, herunder multimediegrænseflader, og introducere avancerede teknikker/metoder til vurdering af brugergrænseflader på forskellige stadier i udviklingsprocessen. Kurset giver de studerende praktisk erfaring med udvalgte kvalitative metoder, og erfaring med teoretisk refleksion gennem skriftlig afrapportering af egne undersøgelser under inddragelse af litteraturen. De studerende skal i løbet af kurset lave en obligatorisk opgave der skal godkendes og indgår i eksamen.
Deltagerne skal ved afslutningen af kurset kunne:
Olav W. Bertelsen
2F+3Ø
Kompendium
AULA
Datalogisk Institut
http://www.brics.dk/~mis/enrollment.html
Mundtlig eksamen uden forberedelse (20 min)
7-skala, intern censur