[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
De studerende skal opnå kvalifikationer i form af viden, forståelse og færdigheder inden for følgende områder:
Gennem arbejdet med den faglige substans skal de studerende erhverve sig følgende faglige kompetencer:
Multimedieæstetik indfører i kritisk, æstetisk analyse og reception af multimedier med vægt på digitale kunstformer og spil. Desuden indfører disciplinen i multimediets kultur- og æstetikhistoriske forudsætninger.
Ved bedømmelsen af prøvepræstationen vil der blive lagt vægt på i hvor høj grad den studerende
Søren Pold
Undervisningen veksler mellem forelæsninger, studenteroplæg, øvelser og diskussion.
Prøven kan aflægges på én af følgende to måder:
a) Under forudsætning af aktiv, regelmæssig og tilfredsstillende deltagelse i undervisningen består prøven af en fri, skriftlig opgave, hvis emne aftales med eksaminator. Den skriftlige opgave kan udarbejdes i samarbejde med andre studerende, dog således at alle dele af opgaven, undtagen
problemformulering og konklusion, kan gøres til genstand for individuel bedømmelse. Der indgår normalt 2-4 studerende i en gruppe.Omfanget af opgaven er 12-15 sider pr. studerende.
Prøveform:
Fri, skriftlig opgave.
Censur og bedømmelse:
Ekstern censur efter 7-skala.
Vægtning:
10 ECTS.
b) Prøven består i en bunden skriftlig opgave og en mundtlig eksamen. Den studerende opgiver til eksamen 4 digitale medieprodukter samt 120 siders tekster (mindst 6 kilder) udover det under prøve A fastlagte pensum. Omfang 15-20 sider. Den mundtlige eksamen tager udgangspunkt i et af eksaminator formuleret spørgsmål ud fra pensum. Der foretages en helhedsvurdering af den skriftlige opgave og den mundtlige eksamen.
Prøveform:
Mundtlig prøve.
Varighed:
Der gives 4 uger til den skriftlige besvarelse. Den mundtlige eksamen varer 30 min. inkl. censur.
Censur og bedømmelse:
Ekstern censur, 7-skala.
Vægtning:
10 ECTS.