[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Ved bedømmelsen af prøvepræstationen vil der blive lagt vægt på, i hvor høj grad den studerende
- demonstrerer kendskab til emnet og de relevante tekster, teorier og problemstillinger.
- demonstrerer færdighed i emnerelateret litteratursøgning, selektion og disponering af et givet stofområde.
- bruger relevante fagbegreber, -teorier og -terminologier.
- anvender relevante analytiske færdigheder opnået gennem det første års kurser (f.eks. at kunne forklare, fortolke, vurdere, sammenligne og skelne) på et afgrænset, mere detaljeret emneområde inden for engelskstudiet.
Theories of First and Second Language Acquisition
This course provides an introduction to contemporary theories of language and grammar development in child and adult language learners. In the first part of the course, we will discuss the nature of language learning and examine the primary linguistic, psychological, and cultural factors that contribute to first and second language acquisition and development. In the second part of the course, we will compare current theories of language acquisition and how well they explain human language learning behavior. Students will be asked to make presentations and submit short papers on specific topics in first and second language acquisition. Readings for the course include selected chapters from the course text and other selected readings.
Ingen.
Ken Drozd
Undervisningen i disciplinen foregår på hold, og der lægges vægt på arbejdsformer, der kan omfatte læsning af primær- og sekundærtekster, skriftlige opgaver og/eller mundtlige bidrag fra de studerende, holddiskussioner samt gruppearbejde. Forudsætningen for, at undervisningen forløber tilfredsstillende, er de studerendes regelmæssige tilstedeværelse samt aktive deltagelse i de faglige diskussioner.
Course text : Mitchell, Rosamond & Florence Myles 2004. Second Language Learning Theories. London: Oxford University Press.
Aktiv, tilfredsstillende deltagelse i undervisningen eller bunden skriftlig prøve eller mundtlig eksamen.