Praktik ( efterår 2008 - 30 ECTS )
Rammer for udbud
-
Uddannelsessprog:
engelsk
-
Niveau:
Kandidat
-
Semester/kvarter:
2.
-
Timer per uge:
-
Deltagerbegrænsning:
-
Undervisningssted:
Århus
-
Hovedområde:
Det Humanistiske Fakultet
-
Udbud ID:
13874
Formål
Ved bedømmelsen af prøvepræstationen vil der blive lagt vægt på i hvor høj grad den studerende
-
viser evne til at bruge humanistiske og specielt filosofiske kompetencer i konkrete erhvervssammenhænge
-
reflekterer over sine jobmæssige kvalifikationer og sin uddannelsesprofil i forhold til de krav, der stilles under praktikopholdet.
Indhold
Praktikforløbets primære formål er at give den studerende mulighed for at arbejde med dele af fagets teori og metode i erhvervssammenhæng. Praktikken kan være inden for undervisnings- og formidlingssektoren, i det offentlige eller ved en privat virksomhed eller organisation. Praktikken skal hjælpe den studerende til at profilere sit individuelle kompetenceprofil og give den studerende et akademisk perspektiv på en arbejdsmarkedssammenhæng.
Faglige forudsætninger
Underviser
Vejledning ved praktikkoordinator: Carsten Sestoft
Undervisnings- og arbejdsform
Praktik og vejledning.
Eksamenssprog: Dansk
Litteratur
Ingen krav om litteratur.
Studieordning og bedømmelse
-
Hj.opg. + praktisk, bedømt efter Bestået/ikke bestået med intern censur
-
Hj.opg. + praktisk, bedømt efter Bestået/ikke bestået med intern censur
-
Praktisk samt skriftlig rapport på maks. 20 sider (Praktik 1) eller maks. 15 sider (Praktik 2 og 3). Eksamen aflægges som en skriftlig praktikrapport, som udarbejdes på baggrund af et af studienævnet/ praktikkoordinatoren godkendt praktikophold. Praktikopholdets varighed skal være mindst 4 måneder (Praktik 1), 3 måneder (Praktik 2) eller 6 uger (Praktik 3). Rapporten skal omhandle organisationens/virksomhedens overordnede funktion og organisationsstruktur samt en beskrivelse af de i praktikperioden udførte arbejdsopgaver. Endelig skal det af rapporten fremgå, hvordan den studerendes faglighed indgik i løsningen af arbejdsopgaverne.