[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Ved bedømmelsen af prøvepræstationen vil der blive lagt vægt på, i hvor høj grad den studerende
- gennem praktiske øvelser stifter bekendtskab med flere former for skriftlig og mundtlig formidling
- demonstrerer teoretisk kendskab til forskellige former for formidling af historiefaglig viden
- demonstrerer praktisk kendskab til forskellige former for formidling af historiefaglig viden
Undervisningen sigter ikke på at uddanne formidlere, men har i henhold til studieordningen form af en række række små øvelser i praktisk formidling af historiefaglig viden til ikke-fagfæller, kombineret med overvejelser om disse aktiviteter på grundlag af udvalgt nyere litteratur herom, samlet i et kompendium fremstillet til lejligheden. Imellem de skemalagte timer arbejdes der i grupper med at diskutere oplæg og opgaver, og det forventes, at deltagerne er aktive i såvel gruppearbejdet som selve fællesforløbet fra først til sidst.Opdelingen i arbejdsgrupper aftales på et introduktionsmøde i begyndelsen af februar, som senere vil blive annonceret, og som det er vigtigt at møde op til.
Bemærk, at dette ikke er noget forløb på højt akademisk niveau om formidling, men et forløb om formidling af historie på et meget jordnært plan i teori og praksis.
Ethvert af de studerede emner på kandidatuddannelsen skal tilføje et kvalitativt nyt aspekt til studiet. Der må således ikke være både tematisk og kronologisk sammenfald mellem de studerede emner.
Dog kan disciplinen formidlingsprojekt føje en formidlingsdimension til et allerede studeret emne.
Erik Christiansen
Holdundervisning
Torsdag 14-17, bygning 1328, lokale 014
Undervisningsdeltagelse