[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Den studerende skal opnå kvalifikationer i form af viden, forståelse og færdigheder inden for følgende områder:
Gennem arbejdet skal den studerende erhverve sig følgende faglige kompetencer:
Formålet med disciplinen er at sætte den studerende i stand til at analysere teknologiske problemstillinger i et moderne historisk perspektiv i forhold til samfund, organisationer og hverdagsliv.
Hovedvægten vil være på den moderne udvikling og de krav, som stilles i forbindelse med globaliseringen og fremkomsten af avancerede i informations- og kommunikationsteknologier. Der lægges vægt på, hvordan IT indgår i at ændre betingelser for virksomheder og innovation i et
spændingsfelt mellem marked og samfundsmæssige og økonomiske betingelser.
Ved bedømmelsen af prøvepræstationen vil der blive lagt vægt på i hvor høj grad den studerende
Undervisningsformen er forelæsninger fulgt op af øvelser.
Prøven kan aflægges på én af to måder:
a) Under forudsætning af aktiv, regelmæssig og tilfredsstillende deltagelse i undervisningen (75% tilstedevær samt godkendt aflevering af obligatoriske opgaver) består prøven af en fri skriftlig opgave. Opgaven udarbejdes inden for et af eksaminator godkendt emneområde. Opgaven kan udarbejdes i samarbejde med andre studerende, dog således at alle dele af opgaven, undtagen problemformulering og konklusion, kan gøres til genstand for individuel bedømmelse. Der indgår normalt 2-4 studerende i en gruppe. Opgavens omfang er 12-15 sider pr. studerende.
Prøveform:
Fri skriftlig opgave
Censur og bedømmelse:
Intern censur; 7-skala.
Vægtning:
10 point.
b) Prøven er en bunden, skriftlig opgave. Eksaminator udarbejder opgaveformuleringen. Opgavens omfang er 20-25 sider.
Prøveform:
Bunden, skriftlig opgave.
Varighed:
Der gives 4 uger til besvarelsen.
Censur og bedømmelse:
Intern censur; 7-skala.
Vægtning:
10 ECTS-point.