[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
De studerende skal opnå kvalifikationer i form af viden og forståelse inden for følgende områder:
De studerende skal opnå kompetencer i form af færdigheder inden for følgende områder:
Kurset introducerer til kommunikationsteori og kommunikationsteoretiske udviklinger. Desuden introduceres der til grundlæggende kommunikationsteoretiske begreber med udgangspunkt i systemteori, sproghandlingsteori, tegnteori (lingvistiske og visuelle tegn), diskursanalyse herunder sociale roller og magt, retorik, narrativitet og metaforteori. Kurset fokuserer på interpersonel kommunikation og anvender IT-baseret empiri som udgangspunkt for analyserne.
Ved bedømmelsen af prøvepræstationen vil der blive lagt vægt på i hvor høj grad den studerende
Anne Marie Dinesen
Undervisningsformen er en blanding af forelæsninger og praktiske, skriftlige øvelser.
Prøveformen er skriftlig med nærmere bestemmelser:
Nærmere bestemmelser: Prøven kan aflægges på én af to måder:
a) Under forudsætning af aktiv, regelmæssig og tilfredsstillende deltagelse i undervisningen er prøven en fri skriftlig opgave, hvis emne aftales med eksaminator. Den skriftlige opgave kan udarbejdes i samarbejde med andre studerende, dog således at alle dele af opgaven, undtagen problemformulering og konklusion, kan gøres til genstand for individuel bedømmelse. Omfanget er 15-20 sider pr. studerende. I en gruppe indgår normalt 2-4 studerende. Opgaven kan ikke udarbejdes i tilknytning til
eksterne projekter (fx samarbejder med virksomheder).
Prøveform: Fri skriftlig opgave.
Censur og bedømmelse: Ekstern censur, 7-skala.
Vægtning: 15 ECTS-point
b) Prøven er en bunden skriftlig opgave. Omfanget af opgaven er 25-30 sider.
Prøveform: Bunden skriftlig prøve.
Varighed: Der gives 4 uger til den skriftlige besvarelse.
Censur og bedømmelse: Ekstern censur, 7-skala.
Vægtning: 15 ECTS-point