[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Ved bedømmelsen lægges vægt på, i hvilket omfang den studerende
· demonstrerer evne til metarefleksion, dvs. evnen til at arbejde analytisk med æstetisk/videnskabelige teoridannelser som et selvstændigt videnskabeligt genstandsfelt
· kan eksemplificere metarefleksionerne med konkrete eksempler
Disciplinen omhandler fagets centrale metodiske problemstillinger i forbindelse med analyse af æstetiske fænomener samt kunsthistoriografi, idet både det metodehistoriske overblik, mangfoldigheden i teoridannelserne og mere dybtgående punktundersøgelser tilgodeses. Med udgangspunkt i de studerendes forskellige faglige baggrunde og forudsætninger koncentreres undervisningen om én eller flere metodetilgange eller problemstillinger inden for området, idet afgrænsningen af temaer muliggør sammenligning mellem forskellige metoder. Analyse og metode har et vist fagligt sammenfald med disciplinen Kunstteori og Æstetik, men i Analyse og metode lægges vægt på undersøgelsen af metodernes praktiske anvendelighed.
Ingen
NN + Camilla Skovbjerg Paldam + Hans Henrik Lohfert Jørgensen
Undervisningsformen veksler mellem forelæsning, tekstlæsning og -udlægning, analyseeksempler samt de studerendes aktive deltagelse, eksempelvis i den kritiske diskussion af de pågældende tekster og deres analytiske eller metodiske rækkevidde.
Tirsdag 8-11
Onsdag 11-14
Ingen
Tirsdag 118
Onsdag 120
Prøveform: Prøven kan aflægges på én af to måder:
a) Bunden mundtlig prøve, 30 min. forberedelsestid, alle hjælpemidler tilladt, 45 min. eksamination inklusive bedømmelse
b) Fri skriftlig hjemmeopgave, omfang maks. 20 sider
Nærmere bestemmelser:
A-prøven bygger på et mellem eksaminand og underviser aftalt pensum og tager udgangspunkt i et spørgsmål, der gives 30 min. før eksaminationen.