Vær opmærksom på at dette website indeholder et arkiv med historiske data. Det aktuelle kursuskatalog findes på kursuskatalog.au.dk

AU kursuskatalog arkiv

[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]

Litteraturhistorisk emne: Political Potentials in Contemporary Art KA og SUP, LITT ( efterår 2008 - 10 ECTS )

Rammer for udbud

  • Uddannelsessprog: engelsk
  • Niveau: Kandidat og suppleringsfag
  • Semester/kvarter:
  • Timer per uge: Ingen
  • Deltagerbegrænsning: Ingen
  • Undervisningssted: Århus
  • Hovedområde: Det Humanistiske Fakultet
  • Udbud ID: 11384

Formål

Kandidat:

Ved bedømmelsen lægges vægt på den studerendes

· Kendskab til relevante tekster, teorier, metoder og positioner inden for det valgte emne / problemfelt

· Evne til at arbejde selvstændigt, reflekterende og kritisk med fokuserede problemstillinger inden for det valgte emne / problemfelt

· Indsigt i metavidenskabelige perspektiver på det valgte emne / problemfelt

 

Suppleringsfag:

Ved bedømmelsen lægges vægt på den studerendes

  • Kendskab til relevante tekster, teorier, metoder og positioner inden for det valgte tema
  • Evne til at afgrænse et emne inden for temaet
  • Evne til at arbejde selvstændigt og kritisk med det udvalgte emne

 

 

Indhold

Ingen

Faglige forudsætninger

Ingen

Underviser

Ingen

Undervisnings- og arbejdsform

Undervisningen består i holdundervisning med forelæsninger og studenteroplæg

.

Litteratur

Ingen

Studieordning og bedømmelse

Kandidatuddannelsen i litteraturhistorie

  • Fri hj.opg. grp., bedømt efter 7-skala med intern censur
  • Fri hj.opg. ind., bedømt efter 7-skala med intern censur
  • Hj.opg. + Mdt., bedømt efter 7-skala med intern censur
  • Hj.opg. gr., bedømt efter 7-skala med intern censur
  • Hj.opg. ind., bedømt efter 7-skala med intern censur

Suppleringsfaget i litteraturhistorie

  • Bunden hj.opg.ind., bedømt efter 7-skala med intern censur
  • Fri.hj.opg.ind., bedømt efter 7-skala med intern censur


Kandidat:

Prøveform: Eksamen kan aflægges på én af tre måder:

a) Undervisningsdeltagelse og fri skriftlig opgave, omfang 14-16 sidre pr. studerende

b) Ved undervisningsdeltagelse, skriftlig og mundtlig prøve, omfang 2-3 sider, varighed 40 min. inklusive bedømmelse, egne notater tilladt som hjælpemiddel

c) Ved fri skriftlig opgave, omfang 19-21 sider pr. studerende, på baggrund af godkendt pensum

Nærmere bestemmelser:

a) Under forudsætning af aktiv og tilfredsstillende deltagelse i mindst 75 % af den udbudte undervisning aflægges eksamen som en fri skriftlig hjemmeopgave i tilknytning til temaet. Opgaven udarbejdes individuelt eller af en gruppe med max. 5 deltagere, således at hele opgaven, undtagen problemformulering og konklusion, kan gøres til genstand for individuel bedømmelse.

b) Under forudsætning af aktiv og tilfredsstillende deltagelse i mindst 75 % af den udbudte undervisning aflægges eksamen som en eksamen, der består af en synopsis, omfang 2-3 sider, og en mundtlig eksamen.

Varighed af mundtlige prøve: 40 min. inkl. censur. Egne notater kan medbringes

c) Alternativt aflægges prøven som en større fri skriftlig hjemmeopgave, i tilknytning til et pensum af et nærmere angivet omfang. Pensum, som skal være inden for et udvalgt litteraturhistorisk fokusområde, godkendes af faglæreren. Opgaven udarbejdes individuelt eller af en gruppe med max. 5 deltagere, således at hele opgaven, undtagen problemformulering og konklusion, kan gøres til genstand for individuel bedømmelse.

 

 

Supplering:

Eksamen kan aflægges på én af to måder:

a) Undervisningsdeltagelse og fri skriftlig hjemmeopgave, 14-16 sider

b) Bunden skriftlig hjemmeopgave på baggrund af godkendt pensum, 14-16 sider, 10 dage

Nærmere bestemmelser:

a) Under forudsætning af aktiv og tilfredsstillende deltagelse i mindst 75 % af den udbudte undervisning aflægges eksamen som en fri skriftlig hjemmeopgave i tilknytning til emnet

 

b) Alternativt aflægges prøven som en bunden skriftlig hjemmeopgave i tilknytning til et pensum af et nærmere angivet omfang. Pensum, som skal være inden for et udvalgt litteraturhistorisk fokusområde, godkendes af faglæreren