[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Ved bedømmelsen lægges vægt på den studerendes
· Evne til selvstændigt at kunne redegøre for litteraturhistoriske, tekstanalytiske og/eller litteraturteoretiske perspektiver på et udvalgt emne, set i relation til en anden faglig vinkel.
Efter en introduktion til litteraturkritiske retninger, sammensættes programmet med udgangspunkt i deltagernes interesser.
Ingen
Mads Rosendahl Thomsen
Undervisningsformen vil normalt bestå af en vekslen mellem forelæsninger og workshops.
Fredag 11-14
Ingen
LIT's håndbobliotek
Projektforløb
Prøven kan aflægges på én af to måder:
a) Undervisningsdeltagelse og fri skriftlig hjemmeopgave, 9-11 sider
b) Bunden skriftlig hjemmeopgave på baggrund af godkendt pensum, 14-16 sider, 10 dage
Nærmere bestemmelser:
a) Aflæggelse af a-prøven forudsætter aktiv, regelmæssig og tilfredsstillende deltagelse i mindst 75 % af den udbudte undervisning, herunder synopsisfremlæggelse for holdet. Den skriftlige hjemmeopgave omfatter analyse af en eller flere litterære tekster. I opgaven skal analysen desuden diskuteres ud fra en refleksion over litteraturhistoriefagets metoder i sammenligning med perspektiver fra en anden faglighed.
b) Alternativt aflægges prøven som en bunden prøve på baggrund af et pensum, der godkendes af faglæreren. Pensum omfatter litteraturkritiske og litteraturteoretiske tekster af et nærmere angivet omfang. Opgaven omfatter en analyse af en eller flere litterære tekster. I opgaven skal analysen desuden diskuteres ud fra en refleksion over litteraturhistoriefagets metoder i sammenligning med perspektiver fra en anden faglighed