[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Ved bedømmelsen lægges vægt på, i hvor høj grad den studerende
· dokumenterer indsigt i det aktuelle emnefelt.
· demonstrerer grundlæggende færdigheder i informationssøgning.
· demonstrerer grundlæggende færdigheder i opgaveskrivning.
· demonstrerer forståelse for musik som historisk, kulturelt eller medieret fænomen.
Emnestudium
Formålet med disciplinen er at bibringe den studerende indsigt i et afgrænset musikhistorisk emnefelt samt erfaring med gruppebaseret opgaveskrivning, herunder informationssøgning og -anvendelse.
Ingen
Thomas Holme Hansen
Undervisningen foregår på storhold. Som del af undervisningen indgår forberedende gruppearbejde. Årgangen er således inddelt i læsegrupper, der løbende løser opgaver relateret til forelæsningerne.
Ingen
Prøveform: Prøven kan aflægges på én af to måder:
a) Undervisningsdeltagelse og fri, skriftlig opgave inden for undervisningens emnefelt, omfang 8-10 sider pr. studerende
b) Fri, skriftlig opgave indenfor godkendt temaramme, omfang 13-17 sider, varighed 2 uger
Nærmere bestemmelser:
a) Under forudsætning af aktiv, regelmæssig og tilfredsstillende deltagelse i mindst 75 % af den udbudte undervisning aflægges prøven som en fri, skriftlig opgave inden for undervisningens emnefelt. Opgaven udarbejdes af en gruppe med 3-5 deltagere, således at hele opgaven, undtagen problemformulering og konklusion, kan gøres til genstand for individuel bedømmelse.
b) Alternativt aflægges prøven som en fri, skriftlig opgave inden for en af faglærer godkendt temaramme og på baggrund af et godkendt pensum af et nærmere angivet omfang. Opgaven skal indeholde refleksioner over valg af metode. Efter godkendelse af pensum aftales opgaveformuleringen mellem eksaminand og eksaminator.