[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Bachelor:
Ved bedømmelsen lægges vægt på, i hvor høj grad den studerende
· forstår og kan redegøre for den anvendte faglitteratur.
· forstår og kan formidle de behandlede teoretiske og metodiske tilgange og problemstillinger.
· har opnået en forståelse for musik som videnskabeligt studiefelt
Sidefag:
Ved bedømmelsen lægges vægt på, i hvor høj grad den studerende
· forstår og kan redegøre for den anvendte faglitteratur.
· forstår og kan formidle de behandlede teoretiske og metodiske tilgange og problemstillinger.
· har opnået en forståelse for musik som videnskabeligt studiefelt
evne til at reflektere over forholdet mellem musikvidenskabens historisk-teoretiske felt og eksaminandens grundfag
Teoretisk Grundlagskursus
Formålet med disciplinen er at udvikle en grundlæggende indsigt i musik som studiefelt gennem introduktioner til centrale teoretiske og metodiske tilgange og problemstillinger inden for euro-amerikansk musikvidenskabelig praksis, herunder musiklære/-teori, historiografi, værkbegreb og musik som
kultur.
Ingen
Thomas Holme Hansen, Dorte Hagen Jensen, Jens Johansen, Steen K. Nielsen
Undervisningen foregår på storhold. Som del af undervisningen indgår forberedende gruppearbejde. Årgangen er således inddelt i læsegrupper, der løbende løser gruppeopgaver, der er relateret til forelæsningerne.
Kompendie udleveres
Prøveform Bachelor:
Prøven kan aflægges på én af to måder:
a) Undervisningsdeltagelse
b) Bunden, skriftlig opgave, omfang 15-20 sider, varighed 3 uger
Nærmere bestemmelser:
a) Aflæggelse af prøven gennem undervisningsdeltagelse forudsætter aktiv, regelmæssig og tilfredsstillende deltagelse i mindst 75 % af den udbudte undervisning.
b) Alternativt aflægges prøven som en bunden, skriftlig opgave inden for et af faglærer tilstillet pensum. Opgaven har karakter af et antal mindre delopgaver, der tilsammen dækker disciplinens forskellige tematiske og metodiske aspekter.
Prøveform Sidefag:
Prøven kan aflægges på én af to måder:
a) Undervisningsdeltagelse
b) Bunden, skriftlig opgave, omfang 10-12 sider, varighed 2 uger
Nærmere bestemmelser:
a) Aflæggelse af prøven gennem undervisningsdeltagelse forudsætter aktiv, regelmæssig og tilfredsstillende deltagelse i den af studienævnet udbudte undervisning. Faglæreren fastsætter ved forløbets start den nærmere definition heraf.
b) Alternativt aflægges prøven som en bunden, skriftlig opgave inden for et af faglærer tilstillet pensum. Opgaven har karakter af et antal mindre delopgaver, der tilsammen dækker disciplinens forskellige tematiske og metodiske aspekter.