[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Ved bedømmelsen af prøvepræstationen vil der blive lagt vægt på i hvor høj grad den studerende:
- Kan identificere, formulere og løse komplekse problemstillinger inden for faget med udgangspunkt i
den viden og kunnen, som er opnået på grundfaget.
- I undersøgelsen og fremstillingen af projektets givne emne kan oparbejde substantiel, relevant viden
- Formår at vælge en teoretisk og metodisk reflekteret vinkel, hvorudfra denne viden kvalificeret lader
sig analysere og systematisere.
- Kan perspektivere sit projekt (fx dets relevans, dets eksemplariske status, dets relation til andre
fagligheder o. l).
Disciplinen er formet som et frit projekt, hvor den studerende får mulighed for at fordybe sig i et emne inden for fagets kerneområde. Undervisningen sker i form af vejledning. Projektets emne aftales med vejleder.
Adgang til bacheloruddannelsen i Nordisk Sprog og Litteratur forudsætter en gymnasial adgangsgivende eksamen. Det forventes, at den studerende er i stand til at læse videnskabelig faglitteratur på skandinaviske sprog, engelsk og mindst ét andet fremmedsprog.
Meddeles senere.
Meddeles senere.
Modulets undervisning kan foregå som individuel eller gruppevejledning rettet mod de enkeltes projekter. Eller modulets undervisning kan foregå ved, at den studerende følger et af de på kandidatniveau opslåede emner og modtager vejledning i forlængelse heraf.
Dansk.
Oplyses ved kursusstart.
Prøven aflægges som en kombineret skriftlig og mundtlig eksamen. Ved bedømmelsen vægter de to dele lige meget. Den skriftlige del er en fri hjemmeopgave inden for fagets kerneområde.
Den skriftlige opgave kan udarbejdes i samarbejde med andre studerende, dog således at alle dele af opgaven, undtagen problemformulering og konklusion, kan gøres til genstand for individuel bedømmelse.
Opgavens omfang er 20-25 normalsider. Opgaven skal indeholde et resumé på engelsk på en halv side. Resumeet indgår i den samlede bedømmelse.
Den mundtlige del former sig som en samtale med afsæt i den skriftlige opgave og med perspektivering til andre relevante områder.