[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Ved bedømmelsen af prøvepræstationen vil der blive lagt vægt på i hvor høj grad den studerende
- kan anvende litteraturanalytiske grundbegreber på en sikker måde og levere relevant
dokumentation for sine analytiske og fortolkningsmæssige påstande.
- kan levere en selvstændig, veldisponeret og sammenhængende analyse af en litterær
tekst.
- kan anlægge et teoretisk perspektiv på litterære tekster og reflektere over
metodologiske problemstillinger, både alment og i forhold til egen analytisk og
fortolkningsmæssig praksis.
- kan forholde sig diskuterende og problematiserende til litterære teoridannelser og
litteraturteoretiske problemstillinger.
- udviser selvstændighed i teoretisk og analytisk praksis.
Disciplinen har fokus på litterære teoridannelser og litteraturteoretiske problemstillinger, men stadig med stor vægt på praktisk analyse- og fortolkningsarbejde.
Adgangskravet til tilvalget er 1½ års beståede studier inden for et andet fagområde omfattet af gymnasieskolernes fagrække.
Den studerende kan ikke gå op til prøven i Litteraturanalyse III, før Litteraturanalyse II er bestået.
Onsdag 11-14, bygn. 1467, lok. 130
Stefan Kjerkegaard
Undervisningen har form af holdundervisning med en blanding af underviseroplæg, samtale og eventuelt øvelser, samt oplæg fra de studerende.
Dansk.
Oplyses ved kursusstart.
Ovennævnte gælder for 2007-studieordningen. Hvis du følger en anden studieordning, henvises til denne: http://www.humaniora.au.dk/uddannelse/studieordn/sidefag
Prøven aflægges som en bunden 8-10-siders hjemmeopgave. Der prøves i ulæst tekst, og den studerende har en uge til besvarelsen. Ved prøven har den studerende mulighed for at vælge mellem mindst to opgaver.