[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Se Studieordningen for Kandidatuddannelsen, 2007 på www.psy.au.dk .
Seminaret vil blive tilrettelagt med reference til to dimensioner, dels den praktiske pædagogiske psykologi og måder hvorpå den udøves (i primært PPR regi), og dels et integrativt psykologisk framework, og hvorledes dette kan danne grundlag for konstruktiv dialog mellem forskellige former for praksisudviklende metode, teori og interventionsstrategi. Seminarets to undervisere ser i flere henseender forskelligt på teori-praksis forholdet og seminaret er i sig selv et eksperiment i at lade meningsfulde uenigheder være drivkraft i hhv. teoribaseret praksisudvikling og praksisbaseret teoriudvikling. Det er planen, at man som deltager på seminaret skal have mulighed for at deltage i at undersøge pædagogisk psykologiske praksisformer, som de udføres i professionspsykologisk sammenhæng. I og med denne særlige mulighed forventes det, at man er indstillet på i dele af forløbet at anvende dele af sin studietid til undersøgelse eller observation af praksis på de deltagende pædagogisk psykologiske arbejdspladser. Det forventes endvidere, at man skriver opgave indenfor seminarets rammer og med analyse af de undersøgte praksisformer som en del af opgavens problemstilling. Der er ingen specifikke bindinger i fht. en specifik problemstillings udformning samt metode- og teorivalg i forbindelse med opgaveskrivning.
Aula-adresse: PSYE08JTKN
Grundfag B, Pædagogisk psykologi skal være bestået
Jan Tønnesvang og Klaus Nielsen
Gruppeundervisning inkl. vejledning
Meddeles ved undervisningens start
Torsdag kl. 10-13, lokale 332, bygning 1481 +
forventeligt to (endnu ikke fastlagte) hele dage til brug i professionspsykologisk eller professionspædagogisk praksis.
Første gang: 11. september
Ingen
1. Deltagelse i den praktiske undersøgelsesdel og oplæg med udformet arbejdspapir om dette +
2. 10 siders opgave kombineret med posterpræsentation, ekstern/7-trins skala