[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Ved bedømmelsen af prøvepræstationen vil der blive lagt vægt på i hvor høj grad den studerende
· viser overblik over centrale begreber inden for fremmedsprogstilegnelse og -pædagogik
· dokumenterer kendskab til vigtig forskning inden for feltet
· kan foretage en teoretisk funderet analyse af forskellige fremmedsprogspædagogiske metoder samt fremmedsprogsdidaktisk materiale
· anvender AV-midler til formidling af stoffet
Fremmedsprogstilegnelse og pædagogik har til formål at give den studerende et overblik over forskellige teorier og metoder inden for fremmedsprogstilegnelse og -pædagogik, at øge den studerendes indsigt i sammenhængen mellem undervisningsformer og fremmedsprogstilegnelse, at give den studerende redskaber til analyse af fremmedsprogsdidaktiske metoder og undervisningsmaterialer og at gøre den studerende i stand til at foretage teoretisk begrundede valg af undervisningsmetode og materiale i planlægning af undervisningsforløb i spansk.
ingen
Susana Fernández
Undervisningen i disciplinen foregår på hold og er en blanding af lærerstyret undervisning, og evt. individuelle oplæg eller gruppeoplæg fra studenterside.
Spansk
oplyses ved semesterstart
Fri mundtlig prøve, forskellige AV-redskaber (transparenter, handouts, PowerPoint-præsentation mv.)