[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Der er et kontinuerligt behov for at holde sin faglige viden opdateret. Formålet med dette kursus er at opnå et kendskab til de nyeste statistiske metoder og deres anvendelser.
I fællesskab med kursets lærere udvælger den studerende en nyere artikel fra et toneangivende statistisk tidsskrift. Artiklen præsenteres ved en mundtlig fremlæggelse for de øvrige deltagere og lærere. Præsentationen skal bl.a. indeholde så meget baggrundsstof at artiklens grundideer kan forstås, og præsentationen skal lægge op til diskussion mellem kursusdeltagerne.
Grunduddannelse i statistik. Endvidere nysgerrighed, lyst til og interesse for de nyeste statistiske metoder og deres anvendelser.
Asger Hobolth og Eva B. Vedel Jensen.
Fremlæggelse og diskussion fra en kursusdeltager. Det forventes desuden, at kursusdeltagerne tager aktivt del i diskussionen af samtlige artikler, der gennemgås ved kurset.
.
Nyere artikler fra hovedsagelig Journal of the American Statistical Association (JASA) og Journal of the Royal Statistical Society, Series B (JRSSB).
Institut for Matematiske Fag.
Informationskontoret, Institut for Matematiske Fag.
Dybere kendskab til nyere statistiske metoder og deres anvendelser. Endvidere forventes den studerende ved kursets slutning bedre at kunne
* Læse og forholde sig kritisk til videnskabelige artikler
* Skabe overblik over væsentlige ideer i en videnskabelig artikel
* Formidle statistiske metoder og deres anvendelser
* Diskutere statistiske modeller efter en kort introduktion.
Kurset evalueres ved en mundtlig eksamen med karakter efter 7 trinsskalaen. Intern censur.