[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Ved bedømmelsen lægges vægt på, i hvilket omfang den studerende
· kan analysere mediale og tværmediale udtryksdimensioner i værker, artefakter og fænomener
· kan redegøre for og begrunde valgte analytiske greb og metoder og relatere disse til en given æstetisk og kulturel ramme
· demonstrerer indblik i samtidskunsten og forståelse af dennes funktion i den moderne kultur
Faget indfører til de enkeltmediale udtryksdimensioner (tekst, billede, lyd, iscenesættelse), disses virkemåder, brug og intermedialitet, herunder de respektive kunstarter (litteratur, billedkunst, musik, teater og forskellige kombinationer heraf). Udtryksdimensionerne studeres i deres aktuelle udfoldelse, i relation til deres historiske tilblivelse og tradition samt i deres kombinatorik og tværmedialitet. Der arbejdes analytisk med mediale betydningsprocesser og produktionsprocesser i forskellige forløb, kombinationer, processer og workshops, som tilrettelægges af en laboratorieansvarlig og et lærerteam.
Ingen
Tværfagligt lærerteam
Der arbejdes med workshops, øvelsesopgaver, pilotprojekter m.m., som er tilrettelagt af en laboratorieansvarlig og et lærerteam, der tilsammen dækker alle mediale udtryksdimensioner
Torsdag 8-14
Et kompendium vil foreligge inden undervisningens start.
112
Tværmedialt Laboratorium I
Prøven kan aflægges på én af to måder:
a) Ved undervisningsdeltagelse, skriftlig og mundtlig prøve, omfang maksimalt 2 sider, 15 min. eksamination inklusive bedømmelse
b) Ved en bunden skriftlig prøve under tilsyn, 4 timer, opgivne værker og tekster tilladt som hjælpemidler
Nærmere bestemmelser:
a) Deltagelse i a-prøven forudsætter aktiv, regelmæssig og tilfredsstillende deltagelse i laboratorieundervisningen. Faglæreren fastsætter ved forløbets start den nærmere definition heraf. Prøven udgøres af en fri mundtlig fremlæggelse af en eller flere analyser, foretaget i løbet af laboratorieforløbet og baseret på en synopsis.
b) Prøven er en bunden skriftlig prøve, som omfatter analyse af flere forskellige eksempler på mediale og tværmediale udtryksdimesioner eller værker udvalgt blandt de opgivne værker. Til prøven opgives i alt 10 værker plus sekundærlitteratur af et nærmer angivet omfang, fordelt på forskellige mediale udtryk efter aftale med den laboratorieansvarlige faglærer