[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Efter gennemført modul kan den studerende på et videnskabeligt grundlag, forstået som et kritisk, systematisk, teoretisk og empirisk funderet grundlag:
- demonstrere overblik over og indsigt i centrale litteraturteoretiske og kulturelt forankrede opfattelser af tekster, tekstlæsning og læsemåder
- analysere og diskutere forskellige litterære fortolkninger og deres litteraturteoretiske grundlag
- demonstrere overblik over og indsigt i forskellige medieteorier, metoder til analyse af medier og relationer mellem medier, kommunikationsformer og kultur
- analysere og vurdere medietekster i deres kontekst
- demonstrere overblik over og indsigt i centrale problemstillinger inden for det litteraturteoretiske og/eller det medieteoretiske felt.
Tekster og læsemåder, reception og produktion.
Tekstualitet, intertekstualitet og hypertekstualitet
Litteraturfilosofi og -historie, litteraturteori og -pædagogik, herunder teorier om børne- og ungdomskulturelle tekster.
Litteraturfagets tekster, læsemåder og faglige metoder. Litterær intertekstualitet og litterære genrer.
Medieteori, mediehistorie og mediepædagogik. Medier og kultur.
Undervisningsformer, læringsrum og interkulturelle klasserum
ingen
modulkoordinator; Anna Karlsskov Skyggebjerg ( aks@dpu.dk ) og Thorkild Hanghøj ( mailto:mtha@dpu.dk )
Se undervisningsplan
På dele af studiet kan der forekomme undervisning på engelsk
Kompendie kan købes på bibliotekket ved Danmarks Pædagogiske Universitet
Se studieordningen for yderligere information