[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
At de studerende udvikler deres overblik og dømmekraft vedrørende indholdsdidaktiske perspektiver på en afgrænset del af matematik som fagområde og/eller vedrørende den historiske udvikling af matematik som undervisningsfag .
Hvert projektarbejde skal tage udgangspunkt i en matematisk og/eller matematikdidaktisk problemstilling, som eksplicit relaterer sig til det ovenfor angivne mål med projektarbejdet. Inden for denne ramme afgrænses og formuleres problemstillingen af de(n) studerende selv, dog således at projektarbejdet kan gennemføres med en arbejdsindsats svarende til 5 ECTS-point (1/12 årsværk).
ingen
modulansvarlig Tomas Højgaard ( thje@dpu.dk )
Et kursus, der afvikles som en vekselvirkning mellem foredrag, gruppearbejde og fælles diskussioner.
aftales med vejleder
Hvert projektarbejde tilrettelægges med udgangspunkt i, at der individuelt eller gruppevis skal udarbejdes en skriftlig rapport på dansk eller engelsk, som dokumenterer den opnåede indsigt og overblik og dømmekraft . En projektgruppe kan højst bestå af fem studerende. Hver projektgruppe tildeles en vejleder.