[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Efter aftale med studienævn og studiekoordinator kan en eller flere studerende fordybe sig i et materielt-kulturelt didaktisk relevant område. Formen kan være projektarbejde med tilknyttet vejledning og/eller et egentligt kursusforløb, hvis deltagerantallet gør dette muligt.
Materielle Kulturstudier udbyder i efteråret 2010 et fordybelsesmodul om relationen mellem Byrum, sanselig orientering og didaktik. Kurset sigter mod at udvikle viden og erfaring om de muligheder byen som oplevelses og læringsrum rummer. Følgende temaer vil blive genstand for vores opmærksomhed; Byen som pædagog; Byen som materialitetsform og Byens betydning for børns identitetsdannelse og sundhed, børns spillerum i storbyen. På det metodologiske plan vil præsentere forskellige teorier og metoder, der handler om sanselig erfaring og orientering. Vi vil se byen som en proces med mange oplevelsesmæssige kvaliteter og udfordringer. Vi vil læse byen og berette om den. Vi vil vise de mangfoldige potentialer moderne landskabs- og byplanlægning rummer for innovative og kreative aktiviteter. Det gælder som lege- og læreplads for skolering, samt fritid og rekreation. Byen, som vi vil gå på opdagelse i, er København.
ingen
Modulansvarlig; Søren Nagbøl sona@dpu.dk
Vejledning
aftales med vejleder
Skriftelig eksamen