[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Efter gennemført modul kan den studerende på et videnskabeligt grundlag, forstået som et kritisk, systematisk, teoretisk og empirisk funderet grundlag:
Modulet beskæftiger sig med, hvordan teknik, redskaber, fremstilling og artefakter indgår i sociale, læringsmæssige og kulturelle processer. Begrebet design inddrages og perspektiverer den komplekse transformationsproces fra en førindustriel håndværksbaseret materiel kultur til en industriel og post-industriel designbaseret materiel kultur. Fremstilling og omgang med ting diskuteres i forhold til de læringsrum, hvori de forekommer, og den selvforståelse, som det enkelte menneske tilegner sig ved selv at skabe artefakter. I denne forbindelse vil kulturpædagogiske perspektiver bl.a. give mulighed for afprøvning og diskussion af den materielle kulturs fremtræden i flerkulturelle sammenhænge og dens betydning for etnisk selvforståelse samt mulighed for flerkulturel interaktion.
ingen
Modulansvarlig; Lisbeth Haastrup ( liha@dpu.dk )
Udbydes som seminare
På dele af studiet kan der forekomme undervisning på engelsk
Se studieordningen for yderligere information.
Se studieordningen for yderligere information