[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
De studerende skal opnå kvalifikationer i form af viden, forståelse og færdigheder inden for følgende områder:
Gennem arbejdet med den faglige substans skal de studerende erhverve sig følgende faglige kompetencer:
Kurset omhandler forståelses-orienterede perspektiver på menneske maskine interaktion. Kurset fokuserer på interaktive teknologiers rolle i brug, især mediering i arbejds- og andre sammenhænge. Der lægges vægt på empiriske studier af interaktion i specifikke brugssammenhænge og på stærke teoretiske, kontekstorienterede perspektiver. Kurset vil berøre metodiske spørgsmål vedrørende tilvejebringelse af design-orienteret viden om brugergrænseflader, herunder multimediegrænseflader, og introducere avancerede teknikker/metoder til vurdering af brugergrænseflader på forskellige stadier i udviklingsprocessen.
Ved bedømmelsen af prøvepræstationen vil der blive lagt vægt på i hvor høj grad den studerende
Kurset omhandler forståelses-orienterede perspektiver på menneske-maskine interaktion. Kurset fokuserer på interaktive teknologiers rolle i brug, især mediering i arbejds- og andre sammenhænge. Der lægges vægt på empiriske studier af interaktion i specifikke brugssammenhænge og på stærke teoretiske, kontekstorienterede perspektiver.
Kurset vil berøre metodiske spørgsmål vedrørende tilvejebringelse af design-orienteret viden om brugergrænseflader, herunder multimediegrænseflader, og introducere avancerede teknikker/metoder til vurdering af brugergrænseflader på forskellige stadier i udviklingsprocessen.
Olav Bertelsen
Undervisningen veksler mellem forelæsninger, studenteroplæg og øvelser
Dansk
1. Bannon, L. & Bødker, S. Beyond the Interface, Encountering Artifacts in Use, i J. Carroll
(ed.). Designing Interaction . Cambridge University Press 1991, pp. 227-253.
2. Bannon, L. From Human Factors to human actors. Greenbaum, J. & Kyng, M. Design at work. Cooperative design of computer systems , Erlbaum 1991, pp.25-44
Prøven kan aflægges på én af to måder:
a) Under forudsætning af aktiv, regelmæssig og tilfredsstillende deltagelse i undervisningen (75% tilstedevær samt godkendt aflevering af obligatoriske opgaver) består prøven af en mundtlig prøve med udgangspunkt i et af flere på forhånd annoncerede spørgsmål.
Prøveform:
Mundtlig prøve.
Varighed:
30 min inkl. censur.
b) Prøven er en bunden, skriftlig opgave med efterfølgende mundtlig eksamination. Eksaminator udarbejder opgaveformuleringen. Opgavens omfang er 10-15 sider og kan inddrage empiriske undersøgelser.
Prøveform:
Mundtlig prøve.
Varighed:
Der gives 4 uger til besvarelsen. Den mundtlige prøve varer 30 min. inkl. censur.
Undervisning og eksamination varetages af Det Naturvidenskabelige Fakultet