[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Ved bedømmelsen af prøvepræstationen vil der blive lagt vægt på, i hvor høj grad den studerende:
Kurset introducerer de studerende til grundlæggende begreber og problemstillinger inden for akademisk forskning og metode. De studerende undervises i informationssøgning og korrekt brug af centrale faglige akademiske hjælpemidler, og der undervises desuden i skriftlig akademisk fremstilling. De studerende lærer at identificere et arbejdsområde og formulere en arbejdshypotese, og de lærer at formulere antagelser og vurdere materialers og argumentationers troværdighed.
Ingen.
Jody Pennington m.fl.
Undervisningen i disciplinen foregår på mindre hold. I holdundervisningen arbejder de studerende individuelt og i grupper med informationssøgning og skriftlige problemformuleringer.
Engelsk
Wayne C. Booth, Gregory G. Colomb, and Joseph M. Williams. The Craft of Research. 3rd ed. Chicago: University of Chicago Press, 2008.
Sally Rumsey, How to Find Information: A Guide for Researchers . 2nd ed. Maidenhead: Open University Press, 2008.
Eksamen afvikles som aktiv, tilfredsstillende deltagelse i
semesterets undervisning, herunder en opgave- og research-
portfolio indeholdende en række individuelle arbejder og
gruppearbejder.
Prøver, der aflægges ved undervisningsdeltagelse, forudsætter
aktiv, regelmæssig og tilfredsstillende deltagelse i den
pågældende undervisning. Ved aktiv forstås, at man deltager i de
med undervisningen forbundne aktiviteter (almindelig
forberedelse, mundtlige oplæg, mindre skriftlige opgaver, etc.).
Med regelmæssig forstås deltagelse i mindst 75% af de udbudte
timer jævnt fordelt over semestret. Med tilfredsstillende
forstås, at man har opnået det for beståelse af eksamen
nødvendige niveau.