[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Ved bedømmelsen af prøvepræstationen vil der blive lagt vægt på, i hvor høj grad den studerende:
Kursets mål er at give de studerende et grundlæggende kendskab til de redskaber og færdigheder, der er nødvendige for at arbejde med de syntaktiske, semantiske og pragmatiske aspekter af engelsk grammatik. Udgangspunktet for de begreber og teknikker, kurset anvender, hentes fra forskellige nutidige, fremherskende modeller, og der lægges således særlig vægt på en beskrivelse af engelsk syntaks, semantik og pragmatik, som er forankret i velegnede og tilpassede analytiske og teoretiske redskaber.
Ingen.
Sten Vikner / Johanna Wood / Peter Slomanson
Undervisningen gennemføres delvist som forelæsninger på storhold og delvist som holdundervisning. I holdundervisningen lægges der vægt på arbejdsformer, der omfatter mundtlige bidrag fra de studerende.
Engelsk
Haegeman, Liliane & Jacqueline Guéron 1999. English Grammar: A Generative Perspective . Oxford: Blackwell.
Huddlestone, Rodney & Geoffrey K. Pullum 2005. A Student's Introduction to English Grammar. Cambridge: Cambridge University Press.
Eksamen afvikles som aktiv, tilfredsstillende deltagelse i
semesterets undervisning, herunder skriftlige øvelser.
Prøver, der aflægges ved undervisningsdeltagelse, forudsætter
aktiv, regelmæssig og tilfredsstillende deltagelse i den
pågældende undervisning. Ved aktiv forstås, at man deltager i de
med undervisningen forbundne aktiviteter (almindelig
forberedelse, mundtlige oplæg, mindre skriftlige opgaver, etc.).
Med regelmæssig forstås deltagelse i mindst 75% af de udbudte
timer jævnt fordelt over semestret. Med tilfredsstillende
forstås, at man har opnået det for beståelse af eksamen
nødvendige niveau.