Vær opmærksom på at dette website indeholder et arkiv med historiske data. Det aktuelle kursuskatalog findes på kursuskatalog.au.dk

AU kursuskatalog arkiv

[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]

Bachelorprojekt ( efterår 2010 - 15 ECTS )

Rammer for udbud

  • Uddannelsessprog: dansk
  • Niveau: BA
  • Semester/kvarter: 5. semester
  • Timer per uge: 2 timer fællesvejledning den 10. september, 15. oktober og 26. november i Pejsestuen fra kl. 10.15-12.00. For en oversigt over undervisningsudbud, kopier og indsæt nedenstående link i din browser: http://aal.au.dk/forhist/uddannelse/undervis/laeseplan/  
  • Deltagerbegrænsning: 20
  • Undervisningssted: Århus
  • Hovedområde: Det Humanistiske Fakultet
  • Udbud ID: 26748

Formål

Den studerende skal demonstrere

  • Evne til selvstændigt at behandle et mindre arkæologisk materiale.
  • Evne til at analysere og belyse et afgrænset arkæologisk problem.
  • Evne til kort og præcist at kunne resumere opgavens essens

Indhold

Denne disciplin udgøres af et projekt der afslutter bacheloruddannelsen i forhistorisk arkæologi og skal dokumentere at den studerende har erhvervet tilstrækkelig teoretisk indsigt, de nødvendige metodiske færdigheder og tilstrækkelig empirisk kundskab til selvstændigt at kunne behandle et mindre arkæologisk materiale eller belyse et afgrænset arkæologisk problem. Der knytter sig ingen undervisning til projektet, men den studerende får en personlig vejleder i forbindelse med projektet.

Faglige forudsætninger

Underviser

Felix Riede, assisteret af Constanze Rassmann og Sam Reiter

Undervisnings- og arbejdsform

Fællesvejledning + individuel vejledning

Litteratur

-

Studieordning og bedømmelse


Grundfaget i forhistorisk arkæologi

  • Fri.hj.opg.ind., bedømt efter 7-skala med ekstern censur


Projektets emne skal aftales med og godkendes af en vejleder.


Eksamen aflægges som individuel, fri skriftlig hjemmeopgave (maks 25 sider), med resumé på engelsk (maks. 2 sider).


Ved bedømmelsen af opgavebesvarelsen vægter det faglige indhold tungest, mens resuméet indgår modificerende.