[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Ved bedømmelse af prøvepræsentationen vil der blive lagt vægt på i hvor høj grad den studerende
I dette overbygningsfag gives der en indføring i de tendenser som dominerer den nyeste franske poesi - "postpoesien". Denne poesi er kendetegnet ved både at dialogisere og bryde med den traditionelle poesi på én og samme tid. Postpoesien befinder sig således i en gråzone mellem poetisk affirmation og negation - postpoesien befinder sig indenfor en veldefineret poetisk ramme lige så vel som den befinder sig udenfor denne. Gennem arbejdet med postpoetiske tendenser som litteralisme og genrehybridisering (som repræsenteres af Christophe Tarkos, Olivier Cadiot, Anne-James Chaton m.fl.) gives der en indsigt i postpoesiens paradoksale forhold til den traditionelle poesi: der gives en indsigt i hvordan den nyeste poesi redefinerer det overordnede poetiske felt.
Arbejdet med den nyeste poesi implicerer bl.a.:
Det primære mål med faget er at give de studerende en indsigt i hvordan den nyeste litteratur ser ud samt at give de studerende de teoretiske værktøjer som kræves i den kritiske behandling heraf.
Dette mål opnås gennem en vekselvirkning mellem grundige tekstanalyser og teoretiske indføringer i feltet.
Ingen
Louise Højgaard Marcussen
Afhænger af det valgte fagområdes bestemmelser
Dansk
Mundtligt emne: mundtlig prøve - aflægges sammen med prøven i mundtlig sprogfærdighed og formidling
Skriftligt emne: fri skriftlig hjemmeopgave
Emne 2: Aktiv og regelmæssig undervisningsdeltagelse samt aflevering af øvelsesopgave
Emne 3: Synopsis med mundtlig fremlæggelse
Emne 4: Fri skriftlig hjemmeopgave
Emne 5: Fri skriftlig hjemmeopgave - aflægges sammen med prøven i skriftlig sprogfærdighed og formidling
Emne 6: Individuel mundtlig prøve med skriftlig synopsis
Valgfag 1: Enten som aktiv, regelmæssig og tilfredsstillende deltagelse samt individuel skriftlig opgave eller som individuel fri skriftlig hjemmeopgave