Pædagogiske praksisser og institutioner ( efterår 2010 - 15 ECTS )
Rammer for udbud
-
Uddannelsessprog:
dansk
-
Niveau:
Kandidat
-
Semester/kvarter:
Efterår
-
Timer per uge:
Onsdage kl 10-14
-
Deltagerbegrænsning:
Ingen
-
Undervisningssted:
København
-
Hovedområde:
Danmarks Pædagogiske Universitetsskole
-
Udbud ID:
22318
Formål
Efter gennemført modul:
-
Har den studerende viden om og indsigt i pædagogiske institutioner og deres funktioner på grundlag af foreliggende forskning.
-
Kan den studerende analysere, vurdere og reflektere over centrale forhold vedrørende pædagogiske institutioner og deres funktioner.
-
Kan den studerende reflektere over betydningen af pædagogiske inklusions- og eksklusionsprocesser.
Undervisningsplan
undervisningsplan
i PDF
Indhold
Modulet behandler mangfoldigheden af praksis- og institutionsformer inden for det pædagogiske arbejdsfelt - et felt, der vedrører børn såvel som unge og voksne. Med afsæt i foreliggende og aktuel forskning ses der både på de fælles og på de særegne træk ved nutidens pædagogiske praksis- og institutionsformer.
Faglige forudsætninger
Der henvises til studieordningens bestemmelser
Underviser
Modulansvarlig; Dirk Michel (
dimi@dpu.dk
)
Undervisnings- og arbejdsform
Forelæsninger, projektorienterede forløb og oplæg fra de studerende.
På dele af studiet kan der forekomme undervisning på engelsk.
Litteratur
Kompendie kan købes på biblioteket ved Danmarks Pædagogiske Universitet
Studieordning og bedømmelse
-
Fri.hj.opg.grp., bedømt efter 7-skala med ekstern censur
-
Fri.hj.opg.ind., bedømt efter 7-skala med ekstern censur
-
Hj.opg. + mdt. grp., bedømt efter 7-skala med ekstern censur
-
Hj.opg. + mdt. ind., bedømt efter 7-skala med ekstern censur
Se studieordningen for yderligere information.