Vær opmærksom på at dette website indeholder et arkiv med historiske data. Det aktuelle kursuskatalog findes på kursuskatalog.au.dk

AU kursuskatalog arkiv

[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]

Bachelorprojekt ( efterår 2010 - 15 ECTS )

Rammer for udbud

  • Uddannelsessprog: dansk
  • Niveau: Bachelor.
  • Semester/kvarter: 5. semester.
  • Timer per uge: 2 timer.
  • Deltagerbegrænsning: Ingen.
  • Undervisningssted: Århus
  • Hovedområde: Det Humanistiske Fakultet
  • Udbud ID: 27464

Formål

Ved bedømmelsen af prøvepræstationen vil der blive lagt vægt på i hvor høj grad den studerende

  • demonstrerer evne til selvstændigt at bearbejde en tværfagligt orienteret idéhistorisk problemstilling
  • demonstrerer evne til selvstændig og kritisk behandling af den valgte problemstilling
  • er i stand til at analysere og diskutere problemstillingen på en teoretisk kvalificeret måde
  • udviser metodisk stikkerhed og præcis begrebsbrug i stoffets behandling

Indhold

Den studerende udarbejder en idéhistorisk opgave, som behandler minimum to, men gerne flere af fagets forskellige discipliner. På en nærmere bestemt dato inden for de første tre uger af semesteret indgås en vejledningskontrakt mellem den studerende og vejlederen. Kontakten fastlægger vejledningsform og mødefrekvens og deponeres i underskreven form på sekretariatet.

Faglige forudsætninger

BA-studerende.

Underviser

Henning Høgh Laursen og Morten Haugaard Jeppesen.

Undervisnings- og arbejdsform

Individuel vejledning i forlængelse af emnekredse udbudt af studienævnet.

Dansk.

Litteratur

Individuelt valgt litteratur.

Studieordning og bedømmelse


Grundfaget i idéhistorie

  • Fri.hj.opg.ind., bedømt efter 7-skala med ekstern censur


Eksamen aflægges ved en fri hjemmeopgave på maks. 15 sider. BA-projektet skal forsynes med et resumé på engelsk, tysk eller fransk i et omfang af maks 1 side. Hvis projektet er skrevet på et fremmedsprog, bortset fra norsk og svensk, kan resuméet skrives på dansk. Resumeet indgår modificerende i bedømmelsen.