[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Ved bedømmelsen af prøvepræstationen vil der blive lagt vægt på i hvor høj grad den studerende:
Disciplinen har til formål at indføre den studerende i, hvad der kendetegner akademiske problemstillinger og arbejdsformer, herunder universitetets historiske og aktuelle rolle som forsknings-, uddannelses- og vidensdelings- og kulturinstitution. Disciplinen fokuserer på akademikeres rolle og funktion i samfundet, og på de teoretiske og analytiske problemstillinger, der kendetegner omgang med akademisk viden. Disciplinen skal endvidere medvirke til at skærpe den studerendes forståelse for idéhistories faglige traditioner, metoder og placering på universitetet.
BA-studerende.
Morten Haugaard Jeppesen og Henning Høgh Laursen
Seminar.
Ved seminar forstås en undervisningsform, hvori der kan forekomme kombinationer af gruppearbejde, studenteroplæg, skriveøvelser, holddiskussioner samt mindre projektarbejder.
Dansk.
John Ziman, Real Science - What it is, and what it means (Cambridge: Cambridge University Press 2002) og Hans Fink, Peter C. Kjærgaard, Helge Kragh og Jens Erik Kristensen, Universitet og videnskab - Universitetets idéhistorie, videnskabsteori og etik (København: Hans Reitzels Forlag 2003), samt supplerende læsning af primærkilder.
Mandage kl. 9.00 - 12.00. Første gang den 6. september 2010.
Bygn. 1441/lokale 113, Auditorium 3
Mundtlig eksamen på baggrund af et spørgsmål, der trækkes inden for disciplinens pensum. Varighed 30 minutter inkl. votering. Forberedelse, 30 min. Bedømmelse: Gradueret.