[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Ved bedømmelsen af prøvepræstationen vil der blive lagt vægt på, i hvor høj grad den studerende:
Disciplinen har til formål at indføre den studerende i generelle akademiske standarder, herunder universitetets historiske og aktuelle rolle som forsknings-, uddannelses- og vidensdeling- og kulturinstitution. Disciplinen fokuserer på de praktiske teoretiske og analytiske problemstillinger, der kendetegner omgang med akademisk viden og skal endvidere medvirke til at præsentere den studerende for idéhistories faglige traditioner, metoder og placering på universitetet.
BA-studerende.
Morten Haugaard Jeppesen og Henning Høgh Laursen.
Seminar.
Ved seminar forstås en undervisningsform, hvori der kan forekomme kombinationer af gruppearbejde, studenteroplæg, skriveøvelser, holddiskussioner samt mindre projektarbejder.
Hans Fink, Peter C. Kjærgaard, Helge Kragh og Jens Erik Kristensen, Universitet og videnskab - Universitetets idéhistorie, videnskabsteori og etik (København: Hans Reitzels Forlag 2003).
Fredage kl. 11.00 - 14.00. Første gang den 10. september 2010.
Bygn. 1451/lokale 225.
Prøven aflægges ved aktiv undervisningsdeltagelse.
Aktiv undervisningsdeltagelse betyder aktiv, regelmæssig og tilfredsstillende deltagelse i undervisningen. Ved aktiv forstås, at man deltager i de med undervisningen forbundne aktiviteter (almindelig forberedelse, mundtlige oplæg, mindre skriftlige opgaver, etc.). Med regelmæssig forstås deltagelse i mindst 75 % af de udbudte timer jævnt fordelt over semestret. Ved tilfredsstillende forstås, at man har opnået det for beståelse af prøven nødvendige niveau.