[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
At den studerende udvikler en konkret undervisningsorganisering eller et konkret produkt ved at inddrage såvel teori som erfaringer med empirisk undersøgelse af teknologianvendelse. Modulet trækker således på de teoretiske, metodiske og empiriske færdigheder og kompetencer, de studerende har opbygget gennem tidligere moduler. Hensigten med modulet er at den studerende kan forberede sit specialearbejde ved at arbejde med sit specialetema ud fra et it-didaktisk designperspektiv, med særlig vægt på den teknologiske side.
Modulet sætter de studerende i stand til at designe og (videre)udvikle teknologier ud fra et didaktisk perspektiv - eksempelvis undervisningsmaterialer og eLæringsplatforme eller at tage eksisterende teknologier i konkret anvendelse - hvorved den studerende bliver i stand til at:
- Analysere og vurdere samt formulere anbefalinger til (videre)udvikling af konkrete, eksisterende teknologier eller analysere og vurdere samt formulere reflekterede anbefalinger af, hvordan en eksisterende teknologi kan indgå i konkrete it-didaktiske design (undervisningssituationer).
- Designe og (videre)udvikle teknologier på et lærings-, didaktisk- og organisationsteoretisk grundlag.
De tre workshops i "Teknologiorienterede workshops 2" sigter på at udvikle et lege- eller spillekoncept, der kan tages i anvendelse i en didaktisk sammenhæng. Dette skal ske på baggrund af både teori om leg, spil, teknologi og didaktik samt praktiske erfaringer med empiriske undersøgelser samt design.
Indholdsmæssigt vil de tre workshops derfor have fokus på tre forskellige struktureringer af en tværgående tematik angående interaktionsdesign i relation til didaktik - legens didaktik og didaktik i undervisning og formidling. Hver workshop tilbyder derfor et indblik i kernebegreber og -teorier inden for det specifikke fagfelt, den omhandler, men anerkender samtidig relationerne mellem disse. Eksempelvis kunne mediernes betydning for legen, legens betydning for spillet eller computerspillets betydning for pervasive games være temaer.
I den enkelte workshop lægges desuden vægt på casebeskrivelser, hands on processer samt gæster udefra, der kan fortælle om hvordan de konkret arbejder med design af leg, læring, oplevelser, spil mm.
ingen
Modulkoordinator: Stine Ejsing-Duun sed@dpu.dk
Workshops og vejledning.
På dele af studiet kan der forekomme undervisning på engelsk.
Annonceres senere
Undervisningsplan i pdf format
Ved deltagelse i alle tre workshops - svarende til 15 ECTS - kan den studerende aflægge eksamen i henhold til gældende studieordning.