[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Det primære formål med dette kursus er at introducere de studerende til design og sammensætning af mekaniske, elektroniske og software systemer gennem en følelse - årsag - handler tilgang. Kurset fokuserer på problem redegørelse og identifikation af løsninger til almindelige automatisering og robotteknologi applikationer.
De studerende vil blive introduceret til agenter, robotteknologi og biologiske miljøer før case study. Agent konceptet er indført som et abstrakt begreb, som anvendes til at beskrive både robotter, mennesker og andre mere simple systemer. Mere generelt kan en agent kan beskrives som noget, der kan ses som at opfatte sine omgivelser gennem sensorer og reagerer på, at miljøet gennem aktuatorer (Russel og Norvig).
Som et særligt tilfælde af agenter, vil robotteknologi blive indført. Dette omfatter generel terminologi, forskellige sensorer og aktuatorer, og hvordan man navigerer en robot i almindelighed. Denne del vil blive støttet af indførelsen af Lego Mindstorms-platform, som gør det muligt for studerende at omsætte teori til praksis, ved at bygge en simpel robot. Den opbyggede robot vil blive brugt senere i en case study.
Ingen
Kursusansvarlig: Ole Green, Ole.Green@agrsci.dk
Ole Juul Jørgensen, Daniel Sveistrup, Ibrahim Abd El-Hameed
Forelæsning og ”case study”projektarbejde
Undervisningssproget er Engelsk
Videnskabelige artikler og undervisningsnoter m.m.
Mundtlig eksamen 25 minutter uden forberedelse på basis af case study og læringsmål (pensum). Bedømmes efter 7-trinsskalaen med brug af intern censur.