[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Efter gennemført modul kan den studerende
- udvælge og beskrive en empirisk ledelsesproblemstilling fra en deltagerinstitution, gerne egen - demonstrere færdigheder i at analysere den valgte problemstilling med afsæt i de organisations- og ledelsesteoretiske begreber og metoder, som præsenteres på modulet
- argumentere for sit valg af teoretiske begreber og generelt demonstrere forståelse af de organisations- og ledelsesteoretiske begreber og modeller fra modulet
- demonstrere færdigheder i at formulere og formidle mulige løsningsmodeller eller præciserede problemformuleringer i relation til den valgte ledelsesproblemstilling
- analysere modeller og muligheder for forandring, som er relevante i relation til forhandlinger med andre ledelseslag, samt i relation til at sætte nye rationaler i disse forhandlinger.
Organisationsteorier og teorier om ledelse af medarbejdere i uddannelsesinstitutioner, der kan anvendes umiddelbart af deltagerne til analyse af egen organisation.
Organisations- og ledelsesteorier samt modeller for forandring, som ofte anvendes af konsulenter.
Teorier og metoder om ledelse og strategi i forhold til de forskellige krydsfelter, som ledere i pædagogiske institutioner arbejder i (f.eks. i forhold til målstyring, personale/kollegaer og det politiske system).
-
Annonceres senere
Undervisningen tilrettelægges som en kombination af seminarer, e-learning, studiegruppearbejde, selvstudier og vejledning. Der lægges vægt på at inddrage og diskutere deltagernes forståelser og erfaringer fra ledelsespraksis, samt på opbygning af netværk deltagerne imellem.
-
Annonceres senere
-