[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Efter gennemført modul kan den studerende:
- demonstrere overblik over og indsigt i forskellige teorier om, hvad der kendetegner viden og kunnen inden for en profession
- analysere og vurdere undervisningsformer og undervisning inden for professionsuddannelserne
- formulere forslag til undersøgelser af uddannelser og undervisning inden for professionsuddannelserne
- gennemføre udvikling og evaluering af undervisning, læring og kompetenceudvikling inden for professionsuddannelserne.
Professionernes vidensformer og faglige identitet
a. Professionernes forskningsmæssige, teoretiske og praktiske vidensgrundlag
b. Professionsidentitet
c. Professionsetik
Teori og praksis, professionsuddannelse og udøvelse
a. Forholdet mellem teori og praksis
b. Forskellen på forskningsbaseret og praksisbaseret evidens
Læring, undervisning og kompetenceudvikling
a. Teorier om læring, uddannelsesplanlægning og kompetenceudvikling
b. Samspil mellem kompetenceudvikling i uddannelse og på arbejdspladser
c. Organisationsudvikling på uddannelsesinstitutioner: teamdannelse og kollegial supervision
d. Evaluering af uddannelse og læreprocesser.
-
Annonceres senere
Deltagerne lærer på dette modul ved at deltage i seminarer, studiegrupper, ved at læse faglig og teoretisk litteratur, ved at arbejde med øvelser, via elearning og gennem vejledning samt selvstudium. Deltagerne øves i at praktisere fleksibel læring og at forholde sig analyserende og reflekterende til deres eget fælles læringsrum.
-
Annonceres senere
Skriftlig opgave efterfulgt af mundtlig eksamination.
- Indleveret skriftlig opgave på maksimalt 15 normalsider inklusiv noter og litteraturliste efterfulgt af mundtlig eksamination af 30 minutters varighed (inklusiv votering). Her behandles en problemstilling, som de(n) studerende har formuleret, og som er godkendt af eksaminator.
- Udarbejdes den skriftlige opgave af en gruppe øges sideantallet (to studerende: 20 normalsider; tre studerende: 25 normalsider).