[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Efter gennemført modul kan den studerende:
- demonstrere overblik over og indsigt i centrale sociologiske og politologiske teorier samt aktuelle uddannelsespolitiske temaer
- vurdere kvantitative og komparative undersøgelser af uddannelsespolitiske temaer i relation til kompetenceudvikling på arbejdsmarkedet
- vurdere betydningen af uddannelsespolitiske tiltag for kompetenceudvikling på baggrund af centrale sociologiske eller politologiske teorier
- formulere en problemstilling i relation til kompetenceudvikling.
Modulet omhandler:
- udvalgte sociologiske og politologiske teorier, der bestemmer voksnes læring og voksenuddannelsernes placering i samfundet og deres betydning for den enkeltes kompetenceudvikling
- udvalgte aktuelle uddannelsespolitiske fokusområder i relation til voksenuddannelse og kompetenceudvikling
- introduktion til komparative og kvantitative undersøgelser.
-
Annonceres senere
Undervisningen og læringsformerne vil være organiseret som en kombination af forelæsninger, seminarerer, studenteroplæg, selvstudium, e-learning og vejledning.
-
Annonceres senere
Skriftlig opgave efterfulgt af mundtlig eksamination
- Indleveret skriftlig opgave på maksimalt 15 normalsider inklusiv noter og litteraturliste efterfulgt af mundtlig eksamination af 30 minutters varighed (inklusiv votering). Her behandles en problemstilling, som den studerende har formuleret og som er godkendt af eksaminator.
- Udarbejdes den skriftlige opgave af en gruppe øges sideantallet (to studerende: 20 normalsider;
tre studerende: 25 normalsider).