[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Efter gennemført modul kan den studerende på et videnskabeligt grundlag, forstået som et kritisk, systematisk, teoretisk og empirisk funderet grundlag:
- demonstrere overblik over og indsigt i det specialpædagogiske felt
- demonstrere overblik over og indsigt i den faglige udvikling og nyere specialpædagogisk forskning og teoriudvikling
- analysere og vurdere politiske og forvaltningsmæssige processer/beslutninger i forhold til forandringer i det specialpædagogiske felt
- analysere evaluerings- og dokumentationsarbejde i det specialpædagogiske felt
- gennemføre evaluerings- og dokumentationsarbejde i det specialpædagogiske felt
- gennemføre forandringsprocesser i organiseringen af specialpædagogiske indsatser.
Organiseringen af det specialpædagogiske praksisfelt i forhold til at udfordre feltets dominerende selvforståelser, der har installeret sig som selvfølgeligheder i praksisfeltet, ved at artikulere feltets konfliktstrukturer.
Modulet er bygget op af følgende tematikker:
- Kultur, organisation og ledelse
- Velfærdsstatens opbygning, udvikling og omstruktureringer
- Konsultation, supervision og evaluering
- Videnspolitik, evidens og effekt.
-
Annonceres senere
- Seminarer
- Vejledning
- Elearning
- Selvstudium
-
Annonceres senere
Skriftlig opgave efterfulgt af mundtlig eksamination
- Indleveret skriftlig opgave på maksimalt 15 normalsider inklusiv noter og litteraturliste efterfulgt af mundtlig eksamination af 30 minutters varighed (inklusiv votering). Her behandles en problemstilling, som de(n) studerende har formuleret og som er godkendt af eksaminator.
- Udarbejdes den skriftlige opgave af en gruppe (jf. modulbeskrivelse) øges sideantallet (to studerende: 20 normalsider; tre studerende: 25 normalsider).
- Bedømmelse sker på grundlag af en samlet vurdering af opgaven og den studerendes mundtlige præstation ved eksaminationen.