[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Efter gennemført modul kan den studerende på et videnskabeligt grundlag, forstået som et kritisk, systematisk, teoretisk og empirisk funderet grundlag:
- analysere vejledningspraksis
- demonstrere overblik over og indsigt i teorier om vejledning, erhvervsvalg og karriereudvikling samt i forskellige perspektiver i forståelsen af vejledning, herunder dens etiske fundament
- demonstrere overblik over og indsigt i vejledningsforhold og kunne analysere vejledningsforhold med udgangspunkt blandt andet i udviklingspsykologiske og filosofiske tilgange
- analysere praktiske problemstillinger inden for vejledning
- gennemføre evaluering af vejledningsprocesser.
Modulet omhandler:
- Vejledningsteorier
- Karriereteorier
- Erhvervsvalgs- og -udviklingsteorier
- Vejledningens filosofi og idéhistorie
- Læring og vejledning
- Etik i vejledning, herunder værdiafklaring
-
Annonceres senere
Foredrag, seminarer, øvelser bl.a. i akademisk skrivning, studiegrupper, elearning og vejledning.
-
Annonceres senere
Skriftlig opgave efterfulgt af mundtlig eksamination
- Indleveret skriftlig opgave på maksimalt 15 normalsider inklusiv noter og litteraturliste efterfulgt af mundtlig eksamination af 30 minutters varighed (inklusiv votering). Her behandles en
problemstilling, som den studerende har formuleret, og som er godkendt af eksaminator.
- Udarbejdes den skriftlige opgave af en gruppe (jf. modulbeskrivelse) øges sideantallet (to studerende: 20 normalsider;tre studerende 25 normalsider).
- Bedømmelse sker på grundlag af en samlet vurdering af opgaven og den studerendes mundtlige præstation ved eksaminationen.