[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
I dette modul bygges videre på indlærte elementer fra det prækliniske kursus, idet studenterne gruppevis skal forfatte en rapport, fremlægge den mundtligt og forholde sig kritisk til en anden gruppes fremstilling. Med andre ord er det målet, at studenten opøver flg. færdigheder:
Emnet for rapport og foredrag vil være et almindeligt forekommende symptom eller et objektivt fund.
Der arbejdes i grupper à 3 studenter. Hver gruppe får udleveret et emne. Retningslinjerne for opgavens besvarelse drøftes i gruppen. Grupperne skal sammen med holdlæreren blive enige om en disposition til besvarelse af opgaven.
Når rapporten afleveres, vil det ske til læreren og til en af de øvrige grupper. Denne gruppe skal så fungere som bedømmere af rapporten.
Derefter følger arbejde med den mundtlige præsentation sideløbende med bedømmelsen af deres medstuderendes skriftlige rapport. Efter et kursus i mundtlig præsentation og feedback (inkl. kvalitetsbedømmelse) skal grupperne fungere som bedømmere og opponenter for hinanden. Først præsenterer halvdelen af grupperne deres opgave, og de øvrige fungerer som bedømmere. Senere byttes der roller.
Af såvel rapport som mundtlig fremstilling skal den enkelte students præstation tydeligt fremgå, så der er mulighed for en individuel bedømmelse.
Bestået 1. år af lægevidenskabelig bacheloruddannelse ved Aarhus Universitet samt bestået tentamen i fysiologi på 3. semester eller tilsvarende.
Lektor Ole Sonne (Institut for Fysiologi og Biofysik; os@fi.au.dk ).
Kursus, gruppearbejde, oplæg. Aktiv deltagelse i undervisningen forventes, især i holdtimer f.eks. i form af spørgsmål og diskussionsbidrag.
Dansk.
Kurset afsluttes med såvel skriftlige som mundtlige fremstillinger, der bedømmes internt af underviser samt af medstuderende.