[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Ved bedømmelsen af prøvepræstationen vil der blive lagt vægt på, i hvor høj grad den studerende:
- demonstrerer indsigt og forståelse om brandteori
- kan analysere brands som kommunikativ og emotionelt fænomen
- kan reflektere over, hvordan forskellige virkemidler skaber forskellige emotionelle effekter
Kurset udbydes som 10 eller 20 ECTS
På kurset får de studerende teoretisk og analytisk mulighed for at reflektere over de emotionelle effekter, som de kommer til udtryk i brands og branding. Målet er at forstå brandingprocessen som fællesskabsdannelse og som et udtryk for emotionel tiltrækning både mellem brand og individ, men også individer imellem; og dels som et kommunikativt fænomen. Desuden arbejder vi med analyse af brands ud fra eksempelvis en emotionel, semiotisk synsvinkel, hvor vi sætter fokus på den kommunikation, der udgår fra et brand og den måde brandet skaber sin forbrugergruppe.
Torkild Thellefsen
Kombination af øvelser, seminarer, forelæsninger og oplæg.
dansk
Buhl, Claus (2006). Det lærende
brand.
Grant, John (2003) After image : mind-altering marketing. Profile Books.
Plessis, E, du. (2005): The Advertised mind. Kogan Page Limited. London
Thellefsen, Torkild (2009)
Thellefsen, Torkild, Bent Sørensen, Marcel Danesi & Christian Andersen (2007). A Semeiotic Note on Branding. Cybernetics and Human Knowing. Vol. 14, no. 4, pp. 59-69.
Thellefsen, Torkild & Bent Sørensen (2009). Seven short comments on branding and semeiotic. Semiotica vol. 174, p. 377-386.
Thellefsen, Torkild (2009) Fundamental Signs and Significance-effects : A Semeiotic Outline of Fundamental Signs, Significance-effects, Knowledge Profiling and Their Use in Knowledge Organization and Branding. (uddrag)
Zaltman, Gerald (2003). How customers think: essential insight into the mind of the marked.
På de studerendes eget initiativ
MED:
Medie- og samfundsteori og medieæstetik
valgfag
INF linje a:
KFL og valgfag
INF linje b:
valgfag
DD linje a:
Specialiseringsfag og valgfag
DD linje b:
valgfag
Audiodesign:
valgfag
cand. public: valgfag
10 eller 20 ECTS
Ifølge studieordningen