Vær opmærksom på at dette website indeholder et arkiv med historiske data. Det aktuelle kursuskatalog findes på kursuskatalog.au.dk

AU kursuskatalog arkiv

[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]

Mediereceptionsanalyse II ( efterår 2010 - 0 ECTS )

Rammer for udbud

  • Uddannelsessprog: dansk
  • Niveau:
  • Semester/kvarter:
  • Timer per uge:
  • Deltagerbegrænsning:
  • Undervisningssted: Århus
  • Hovedområde: Det Humanistiske Fakultet
  • Udbud ID: 23110

Formål

Indhold

Faglige forudsætninger

Underviser

Undervisnings- og arbejdsform

Dansk

Litteratur

 

Alasuutari, Pertti (1995) "What is Cultural Studies" i Researching Culture: Qualitative Method and Cultural Studies . London: Sage.

Blumler, Jay, Katz, Elihu og Gureitch Michael (1974) "Utilization of Mass Communication by the Individual" i The Uses of Mass Communications. Sage.

Bruun, Hanne & Frandsen, Kirsten (2005) "Mediegenre, identifikation og reception" i Mediekultur nr. 38, 2005. Århus: SMID

Couldry, Nick (2006) "Culture and Citizenship". European Journal of Cultural Studies . 2006,

Grodal, Torben Kragh (2003) Filmoplevelse . Roskilde: Samfundslitteratur:

Hall, Stuart (1993 (1973)) "Encoding, decoding" i The Cultural Studies Reader, ed. Simon During. London: Routledge

Halkier, Bente 2001: Fokusgrupper. Roskilde: Samfundslitteratur.

Annette Hill (2005) Reality TV:  Factual Television and Television Audiences. Routledge

Hjarvard, Stig (1997) "Forholdet mellem kvantitative og kvalitative metoder i medieforskningen", Norsk medietidsskrift 2, 1997: 60-80.

Jensen, Klaus Bruhn & Rosengreen (1990) "Five Traditions in Search of the Audience" European Journal of Communication , vol. 5. 1990: 207-238

Kvale, Steinar (1998 (1994)): Interview: En Introduktion til det kvalitative forskningsinterview . København: Hans Reitzels Forlag.

Lazarsfeld, P.F. (1968 (1944)) The People's Choice. Colombia: Colombia University Press.

Lull, James (1980) "The Social Uses of Television" i Human Communication Research , vol. 6, no. 3 1980.

Schrøder, Kim et al. (2003), Researching Audiences. London: Routledge

Studieordning og bedømmelse


Grundfaget i medievidenskab

  • Hj.opg. + mdt. ind., bedømt efter 7-skala med ekstern censur


a)  Individuel, Kombineret skriftlig og mundtlig selvvalgt emne, 30 minutter

Bemærknin: Hvis den studerende aktivt, regelmæssigt og tilfredsstillende
har fulgt undervisningen samt afleveret mindre opgaver i
forløbet, er prøven en fri hjemmeopgave i kombination med en
mundtlig eksamen. Den skriftlige opgave kan udarbejdes i
samarbejde med andre studerende, dog således at alle dele af
opgaven, undtagen problemformulering og konklusion, kan gøres
til genstand for individuel bedømmelse. Opgavens omfang er 20-25
sider pr. studerende.
Ved den mundtlige prøve tages der udgangspunkt i den skriftlige
eksamensopgave med inddragelse af pensum. Den mundtlige del af
eksamen har form af en diskussion mellem eksaminator og
eksaminand.
Der gives en samlet karakter, hvor hovedvægten lægges på den
skriftlige del af prøven.


 b) Individuel, kombineret skriftlig og mundtlig, udleveret/stillet spørgsmål 30 dage/
40 minutter

Bemærkning: Uden undervisningsdeltagelse er prøven en bunden, skriftlig
hjemmeopgave i kombination med en mundtlig eksamen. Den
skriftlige opgave kan udarbejdes i samarbejde med andre
studerende, dog således at alle dele af opgaven, undtagen
problemformulering og konklusion, kan gøres til genstand for
individuel bedømmelse. Opgavens omfang er 25-30 sider pr.
studerende.
Ved den mundtlige prøve tages der udgangspunkt i den skriftlige
eksamensopgave. Den mundtlige del af eksamen har form af en
diskussion mellem eksaminator og eksaminand.
Der gives en samlet karakter, hvor hovedvægten lægges på den
skriftlige del af prøven.