[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Ved bedømmelsen lægges vægt på, i hvor høj grad den studerende
· under hensyntagen til repertoirets stil og karakter demonstrerer musikalsk udtryksevne,
· viser grundlæggende kontrol over sit vokale instrument
· viser færdighed i bladsang
· demonstrerer praktisk og teoretisk kendskab til elementær sangpædagogik
Studieordningen for hhv. bacheloruddannelsen og sidefagsuddannelsen (1. del) i Musikvidenskab er under revision. Endelige udbud publiceres i læseplanen senest 15. maj 2010.
Disciplinen skal bibringe den studerende grundlæggende praktisk og teoretisk kendskab til sangpædagogisk formidling.
Den studerende kan først indstille sig til prøven i Sang og sangpædagogik, når Sang og stemmeteori er bestået.
Vibeke Højlund
Undervisningen i sangpædagogik foregår på små hold, hvor de studerende med underviseren som supervisor skiftevis underviser hinanden i et repertoire udvalgt i samråd med underviseren. Derudover soloundervisning i sang med fokus på individuelle behov.
Onsdag 12-14
Dansk
Udvalgte artikler fra:
Gillyanne Kayes: Singing and the actor (London 2000)
Richard Miller: The structure of singing (New York 1996)
Kathrine Sadolin: Komplet Sangteknik (Shout Publishing, København 2000)
Thomas Hemsley: "Singing & Imagination" (London, 1998)
Vagn Thordal: Sangteknik på stemmens præmisser (København 1984)
Paul Lohmann: "Stimmfehler - Stimmberatung" ; Schott Verlag)
Franziska Martienssen: "Das bewusste Singen" (C. F. Kahnt Verlag; 4. oplag, 1979)
Aud. B (lok. 226)
Ifølge studieordning