[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
At sikre de studerende kompetencer til at formidle nanoteknologisk forskning.
Deltage i introduktionsforelæsningen, udarbejde og holde egen præsentation samt deltage aktivt i mindst syv kollokvier i samme semester.
Kurset indledes med en 45 minutters introduktion (september), hvor kursets formål og afvikling gennemgås - samtidig aftales tidsplan for selve kollokvierne.
De studerende booker en dato for afholdelse af kollokviet ved at sende en e-mail med navn årskortnummer og dato ønske til den fagansvarlige. Ledige datoer oplyses på kursets hjemmeside.
De studerende vælger samme emne som for deres bachelorprojekt og vejledes af deres bachelorvejleder.
Den studerende forbereder et 45 min. foredrag over emnet. Foredraget laves som en Power point præstentation (eller tilsvarende).
Senest 8 dage før kollokviet afleveres titel og abstrakt (elektronisk) til den fagansvarlige.
Der afholdes prøvekollokvium (2 timers varighed) i så god tid, at det er muligt, at foretage ændringer (ca. en uge før kollokviet). Såfremt prøvekollokviet og Power point præsentationen godkendes, afholdes selve kollokviet.
Den endelige version af Power point præsentationen afleveres elektronisk til den fagansvarlige senest 3 timer før selve kollokviet.
Desuden skal den studerende deltage ved syv andre studenterkollokvier i samme semester.
Når kurset er færdigt forventes den studerende at kunne:
Bachelorgrad i Nanoscience.
Kaj M. Jensen (fagansvarlig, kmj@inano.au.dk), samt videnskabeligt personale ved iNANO.
Selvstudium under vejledning
alt efter de studerendes sproglige sammensætning.
Videnskabelig litteratur som den studerende selv identificerer.
Annonceres løbende.
Afvikles løbende
Interdisciplinært Nanoscience Center (iNANO)
Kandidatuddannelsen i Nanoscience.
Tilmelding via Selvbetjeningen.
Kurset er obligatorisk på kandidatuddannelsen i Nanoscience og bør afvikles på første år af kandidatuddannelsen.
Bestået/ikke-bestået på baggrund af abstrakt, Power point præsentation og foredrag, samt aktiv deltagelse ved 7 andre studenterkollokvier.