[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Ved bedømmelsen af prøvepræstationen vil der blive lagt vægt på i hvor høj grad den studerende:
- Kan reflektere over litteraturhistoriske problemstillinger.
- Kan diskutere og kontekstualisere udvalgte emner, f.eks. en genre, en periode eller et
motiv, i en litteraturhistorisk sammenhæng.
- Kan formidle litteraturhistoriske problemstillinger.
Disciplinen giver den studerende et indblik i centrale litteraturhistoriske problemstillinger ved fordybelse i et eller flere udvalgte emner, f.eks. en genre, en periode eller et motiv i nordisk, fortrinsvis dansk litteraturhistorie. Verdenslitterære aspekter af emnet/emnerne inddrages, og der indføres i litteraturhistoriske fremstillings- og formidlingsformer.
Adgang til bacheloruddannelsen i Nordisk Sprog og Litteratur forudsætter en gymnasial adgangsgivende eksamen. Det forventes, at den studerende er i stand til at læse videnskabelig faglitteratur på skandinaviske sprog, engelsk og mindst ét andet fremmedsprog.
Den studerende kan ikke gå op til prøven i i Litteraturhistorie III, før Litteraturhistorie II er bestået
Birgitte R. Hornbek, Peer E. Sørensen
Undervisningen i disciplinen foregår på hold og er en blanding af samtale, underviser- og studenteroplæg.
Dansk.
Disciplinen giver den studerende et indblik i centrale litteraturhistoriske problemstillinger ved fordybelse i et eller flere udvalgte emner, f.eks. en genre, en periode eller et motiv i nordisk, fortrinsvis dansk litteraturhistorie. Verdenslitterære aspekter af emnet/emnerne inddrages, og der indføres i litteraturhistoriske fremstillings- og formidlingsformer.
Den endelige litteraturliste udleveres ved semesterstart.
Ovennævnte gælder for 2007-studieordningen. Hvis du følger en anden studieordning, henvises til denne: http://www.humaniora.au.dk/uddannelse/studieordn/bachelor